Agurk

Dánská štychová hra - Okurek - podobná polské hře Ogorok (také okurka). Hráč, který vezme poslední štych, je penalizován.

Hráči a karty

2-7 hráčů
52 karet, barvy nemají význam. Hodnoty karet jsou A=14 bodů, K=13 bodů, Q=12 bodů, J=11 bodů, čísla jsou za své hodnoty.

Hra

Rozdává se 7 karet každému hráči po směru hodinek.
Předák vynese kartu a položí ji před sebe lícem nahoru. Další hráči rovněž pokládají své karty před sebe. Po štychu zůstávají karty ležet před hráči a nic se s nimi nedělá.
Vynesená karta může být jakákoliv, další minimálně stejně vysoká jako nejvyšší ve štychu, nebo nejnižší jakou hráč má. Záleží na taktice zda bude hráč přebíjet nebo odhazovat nízké karty. Nejvyšší karta bere štych, je­li jich víc pak ta poslední.

Bodování

Hráč, který vzal poslední štych, je penalizován a to podle karty, kterou vzal poslední štych. Hráč dosáhnuvší 21 bodů ztrácí život, ale jednou se reinkarnuje na tolik bodů, kolik má další hráč s nejvyšším skórem. Do tabulky skóre je to poznamenáno zakreslením okurky. Pokud i podruhé ztratí život končí hru. Vyhrává ten, kdo přežije jako poslední.
Pokud někdo dá do posledního štychu kartu stejně vysokou jako kartu, jako ta kterou je brán štych, získává hráč prémii v podobě odečtení bodů v hodnotě karty, nemůže se však dostat pod 0. Hráč po reinkarnaci se nemůže dostat pod svou okurku. Nejprve se počítá skóre hráči který prohrál, teprve pak ostatním.
Př.: Dva hráči mají 18 bodů, oba hráli 10. Ten který prohrál má okurku a 18 bodů, druhý hráč si odečte 10 bodů a má tak 8 bodů.

Taktika

Nejlepší rozdání jsou čtyři A, dva K a nízká karta. Pomocí A a K přijdou protihráči o své nízké karty a zbudou jim pouze vysoké. Ruka plná 2 a 3 je docela nudná ke hraní. Nejhorší je mít plnou ruku 10 a J, s tím se obvykle nedá nic udělat.
Strategie odhadnout jakou hodnotou bude brán poslední štych, zbavit se všech takto vysokých a vyšších karet, se nazývá fimp což má docela pohrdlivý význam. Je to však jediná možná strategie se špatnými kartami. Pokud všichni hráči hrají fimp, poslední karta je obvykle nízká.
Strategie pro vysoké karty se nazývá Sharp ­ hráč vynáší vysoké karty, takže ostatní se musí zbavit svých nízkých a tím se zvyšuje penále za poslední štych.
Zdroj: http://www.pagat.com/last/agurk.html
Vytvořil:
6.2.2003